Статут закладу загальної середньої освіти

Сторожинецький ліцей №1


І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Сторожинецький ліцей №1 Сторожинецької міської ради Сторожинецького району Чернівецької області (далі – Сторожинецький ліцей №1) знаходиться в комунальній власності Сторожинецької міської ради та є закладом загальної середньої освіти.
1.2. Місцезнаходження Сторожинецького ліцею №1: 59000 Чернівецька область, Сторожинецький район, м. Сторожинець, вул. О. Кобилянської, 25.
1.3. Сторожинецький ліцей №1 є юридичною особою, має самостійний баланс, печатку зі своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом, штамп, фірмові бланки та вивіску встановленого зразка і є неприбутковим.
1.4 Засновником закладу освіти є Сторожинецька міська рада Сторожинецького району Чернівецької області. Організаційно- правова форма: комунальна організація (установа, заклад).
1.5. Повне найменування закладу освіти: Сторожинецький ліцей №1 Сторожинецької міської ради Сторожинецького району Чернівецької області.
Скорочене найменування закладу освіти: Сторожинецький ліцей №1.
1.6. Головною метою Сторожинецького ліцею №1 є забезпечення реалізації права громадянина на здобуття повної загальної середньої освіти.
1.7. Головними завданнями закладу освіти є:
  • забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;
  • створення умов для здобуття громадянської освіти, спрямованої на формування компетентностей, пов’язаних із реалізацією учнем своїх прав і обов’язків як члена суспільства;
  • забезпечення в закладі принципів освітньої діяльності: верховенство права, людиноцентризму, забезпечення якості освітньої діяльності;
  • продовження розвитку інклюзивного освітнього середовища в закладі;
  • виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;
  • формування усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;
  • формування культури здорового способу життя,екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
  • виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
  • формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
  • розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
  • реалізація права учнів (вихованців) на вільне формування політичних і світоглядних переконань.
1.7. Сторожинецький ліцей №1 самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї компетенції, передбаченої законодавством України, та власним статутом.
1.8. Заклад несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:
  • безпечні умови освітньої діяльності;
  • дотримання державних стандартів освіти;
  • дотримання фінансової дисципліни.
1.9. У Сторожинецькому ліцеї №1 мовою освітнього процесу є державна мова українська, за бажанням батьків та учнів надається право вивчення мови національних меншин факультативно (румунська та польська мови).
1.10. Ліцей має право:
  • визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із власником (засновником);
  • визначати варіативний складник робочого навчального плану;
  • в установленому порядку розробляти і впроваджувати індивідуальні робочі освітні програми;
  • використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;
  • розпоряджатися рухомим і нерухомим майном закладу за згодою засновника;
  • отримувати кошти і матеріальні цінності від органів влади та місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;
  • залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;
  • розвивати власну соціальну базу, мережу спортивно–оздоровчих, лікувально–профілактичних і культурних підрозділів.
1.11. З метою підвищення рівня фахової майстерності педагогів створюються циклові предметні шкільні методичні об’єднання:
  • вчителів початкових класів;
  • суспільно–гуманітарного циклу;
  • природничо–математичного циклу;
  • вихователів та класних керівників.
1.12. Структура та режим освітнього закладу:

Комунальний заклад загальної середньої освіти Сторожинецький ліцей №1 Сторожинецької міської ради Сторожинецького району Чернівецької області реалізує освітні програми трьох рівнів (заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів) – п.1, стаття 9 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про освіту»:

  • початкова школа - заклад освіти І ступеня (структурний підрозділ ліцею), що забезпечує початкову освіту (тривалість навчання 4 роки);
  • гімназія - заклад середньої освіти ІІ ступеня (структурний підрозділ ліцею), що забезпечує базову середню освіту (тривалість навчання 5 років);
  • ліцей – заклад середньої освіти ІІІ ступеня, що забезпечує профільну середню освіту (тривалість навчання 3 роки).

Початкова школа, гімназія і ліцей функціонують як структурні підрозділи закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Сторожинецького ліцею №1.

В закладі збережено структурний підрозділ – інтернат з частковим утриманням вихованців за рахунок засновника (ст.48 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про освіту).

Заклад загальної середньої освіти реалізує освітні програми за трьома рівнями і має тип закладу вищого рівня. (ст.9 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про освіту»)

1.12.1. Навчальний рік розпочинається у День знань - 1 вересня і закінчуються не пізніше 1 липня наступного року.
1.12.2. Структура навчального року здійснюється за семестрами, тривалістю навчального тижня,дня,перервами між ними,іншими формами організації освітнього процесу, які встановлюються на серпневій педраді та затверджуються директором ліцею.
1.12.3. Тривалість уроків в закладі становить:
  • у перших класах - 35хвилин;
  • у других-четвертих - 40хвилин;
  • у п’ятих-дванадцятих - 45 хвилин.

Різниця в часі навчальних годин перших-четвертих класів обов’язково обліковується та компенсується проведенням додаткових індивідуальних занять та консультацій з учнями.

Тривалість канікул в закладі протягом навчального року з 1 вересня до липня становить 30 календарних днів. Періоди канікул затверджується на серпневій педраді.


II. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

2.1. Ліцей планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного плану розвитку ЗЗСО, річного та поточного планів.
2.2. Основним документом, що регулює освітній процес, є освітня програма , що складається на основі типових освітніх програм закладів загальної середньої освіти, розроблених і затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативного складника і визначенням профілю навчання.
На основі освітньої програми ліцей складає та затверджує навчальний план, що конкретизує організацію освітнього процесу. Плани роботи та освітня програма схвалюються педагогічною радою та затверджуються директором закладу.
2.3. Відповідно до освітньої програми ліцею, педагогічні працівники даного закладу самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково–методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби освітньої діяльності, що мають забезпечувати здобуття освіченості учнів на рівні державних стандартів.
2.4. Державні гарантії здобувачам освіти:
  • органи місцевого самоврядування забезпечують безоплатним гарячим харчуваннямдітей – сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей учасників АТО, дітей із особливими освітніми потребами,які навчаються в інклюзивних класах, та учнів 1-4 класів, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» (ст.56 Закону України «Про освіту»).
  • харчування учнів структурного підрозділу інтернатного типу організовується за нормами, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 року №1591 „ Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах ”.

Відповідальність за організацію харчування покладається на керівника цього закладу.

Медичне обслуговування учнів (вихованців) ліцею забезпечується місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування і здійснюється медичними працівниками, які входять до штату закладу та медичними працівниками первинної медицини.

Контроль за організацією медичних, санітарно–гігієнічних і протиепідемічних заходів, якістю харчування вихованців покладається на керівника закладу, відповідні органи управління освітою, охорони здоров’я, територіальні державні санітарно–епідеміологічні служби і здійснюється відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 22.06.1999 року №1109 «Про затвердження Положення про державний санітарно–епідеміологічний нагляд в Україні».

Наказом Міністерства освіти і науки України від 17.11.2003 року № 763 учням із малозабезпечених сімей інтернатних закладів у порядку, встановленому МОН молоді та спорту України, видається єдиний квиток, який дає право на безоплатний проїзд у громадському міському (приміському) транспорті (крім таксі), безкоштовне відвідування кінотеатрів, виставок, музеїв, спортивних споруд.

На підставі письмової заяви батьків або осіб, що їх замінюють, учні (вихованці) структурного підрозділу інтернатного типуможуть виїжджати в супроводі дорослих на святкові, вихідні дні та під час канікул.

Вихованці структурного підрозділу інтернатного типу знаходяться на неповному державному забезпеченні. Вони забезпечуються харчуванням, створенням побутових та навчальних умов для цілодобового перебування їх в закладі освіти ( з понеділка по п`ятницю)

2.5. Зарахування учнів до закладу загальної середньої освіти Сторожинецького ліцею №1 та структурного підрозділу інтернатного типу з частковим утриманням вихованців за рахунок засновника:
2.5.1. Зарахування учнів до Сторожинецького ліцею №1 здійснюється відповідно наказу МОН України від 16.04.2018р. № 367 «Про затвердження Порядку зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти» і, як правило, з 6 років.
Зарахування дітей відбувається за такими правилами:
  • зараховуються усі діти, місце проживання яких на території обслуговування закладу освіти підтверджене, а також діти, які є рідними (усиновленими) братами та/або сестрами дітей, які здобувають освіту у цьому закладі, чи дітьми працівників цього закладу освіти;
  • зарахування до закладу освіти здійснюється відповідно до наказу його керівника, що видається на підставі заяви одного з батьків дитини (чи повнолітньої особи, яка має намір здобувати освіту), поданої особисто (з пред’явленням документа, що посвідчує особу заявника).
До заяви додаються:
  • копія свідоцтва про народження дитини або документа, що посвідчує особу здобувача освіти (під час подання копії пред’являється оригінал відповідного документа);
  • оригінал або копія медичної довідки за формою первинної облікової документації № 086-1/о «Довідка учня закладу загальної середньої освіти про результати обов’язкового медичного профілактичного огляду», затверджена наказом Міністерства охорони здоров’я України від 16 серпня 2010 року № 682, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 10 вересня 2010 року за № 794/18089;
  • оригінал або копія відповідного документа про освіту (у разі наявності). У випадку відсутності документа про освіту та з метою визначення класу, до якого має бути зарахована дитина, результати попереднього навчання можуть бути встановлені (у разі необхідності) відповідно до пункту 5 Положення про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 13 березня 2017 року№ 369, зареєстрованого наказом Міністерства юстиції України від 26 березня 2017 року № 416/30284.
  • зарахування дітей до закладу загальної середньої освіти Сторожинецького ліцею №1 здійснюється відповідно до території обслуговування.
2.5.2. Зарахування дітей до структурного підрозділу інтернатного типу з частковим утриманням вихованців відбувається за направленням комісії з питань захисту прав дитини відповідно до постанови КМУ від 9 серпня 2017року № 576 «Про внесення змін до типового Положення про комісію з питань захисту прав дитини і Положення про загальноосвітній заклад».
Зарахування учнів до структурного підрозділу інтернатного типу здійснюється, як правило, до 25 серпня за наказом його керівника на підставі таких документів:
  • заява батьків або осіб, які їх замінюють;
  • копія свідоцтва про народження дитини;
  • акт обстеження матеріально-побутових умов дитини;
  • довідка про доходи сім’ї за попередні 6 місяців;
  • довідка про склад сім’ї;
  • довідка про призначення допомоги відповідно Закону України „Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям ”;
  • медичні довідки (профілактичні щеплення, форма –86 тощо);
  • направленням комісії з питань захисту прав дитини, відповідно до постанови КМУ від 9 серпня 2017 року № 576.

За заявою батьків або осіб, які їх замінюють, адміністрація школи дає дозвіл вихованцям структурного підрозділу інтернатного типу, які перебувають на утриманні в школі, проживати в сім’ях у вихідні, святкові та канікулярні дні. Надання такої можливості оформляється наказом директора школи.

Керівник закладу зобов’язаний вжити заходів до ознайомлення дітей та їх батьків або осіб, які їх замінюють, із порядком зарахування до закладу, його статутом, правилами внутрішнього розпорядку та іншими документами, що регламентують організацію освітнього процесу.

Протягом навчального року можливе зарахування дітей за умови наявності вільних місць у відповідних класах та фінансового забезпечення.

2.7. Відповідно наказу МОН України № 367 від 16 квітня 2018 року «Про Порядок зарахування,переведення та відрахування учнів до закладів загальної середньої освіти для здобуття повної загальної середньої освіти»для переведення учня з одного закладу освіти до Сторожинецького ліцею №1 учень чи один з його батьків (для учнів, які не досягли повноліття) має звернутися до закладу щодо можливості зарахування з відповідним письмовим зверненням (запитом) в довільній формі, у тому числі шляхом надсилання його сканованої копії електронною поштою.

Керівник закладу освіти упродовж п’яти робочих днів з дати надходження такого звернення (запиту) має надати заявнику письмову відповідь (у тому числі шляхом надсилання її сканованої копії на електронну пошту заявника) про наявність чи відсутність вільних місць у певному класі та, відповідно, можливість чи неможливість зарахування учня до цього класу.

У письмовому підтвердженні можливості зарахування дитини має бути вказаний кінцевий термін для подання заяви про переведення та подання особової справи учня.

До закладу освіти, з якого переводиться учень, подаються:
  • заява одного з батьків учня (для учнів, які не досягли повноліття) або учня;
  • письмове підтвердження або його сканована копія з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідного учня;
  • упродовж одного робочого дня з дня отримання відповідних документів керівник закладу освіти зобов’язаний видати наказ про відрахування учня для переведення до іншого закладу освіти та видати особову справу учня;

Упродовж п’яти робочих днів з дня отримання від закладу освіти зазначених документів учень чи один із його батьків (для учнів, які не досягли повноліття) має подати до закладу освіти, до якого переводиться учень:

  • заяву про зарахування згідно Порядку;
  • особову справу учня.

У такому випадку наказ про зарахування учня до закладу освіти має бути виданий упродовж одного робочого дня з дня отримання документів, визначених цим пунктом Порядку.

2.8. Відрахування учнів із Сторожинецького ліцею №1.

Із закладу освіти відраховуються учні, які:

  1. здобули повну загальну середню освіту та отримали відповідний документ про освіту;
  2. зараховані до іншого закладу освіти для здобуття повної загальної середньої освіти;
  3. переводяться до іншого закладу освіти;
  4. вибувають на постійне місце проживання за межі України.

Відрахування на зазначених підставах здійснюється шляхом видачі відповідного наказу керівником закладу освіти.

За рішенням педагогічної ради та відповідно до наказу керівника можуть бути відраховані (чи переведені на іншу (окрім денної) форму здобуття загальної середньої освіти у цьому ж чи іншому закладі освіти) учні 9 класу, яких було зараховано до закладу за результатами конкурсу і які здобули початковий результат (1, 2 чи 3 бали) чи не здобули жодного результату річного оцінювання та (або) державної підсумкової атестації з одного з предметів, що ними вивчалися поглиблено відповідно до освітньої програми та навчального плану закладу освіти чи індивідуального навчального плану учня.

Про можливе відрахування батьки дитини та орган управління освітою за місцем проживання учня повинні бути письмово поінформовані у двотижневий строк до дня засідання педагогічної ради щодо можливого відрахування.

Рішення про відрахування дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, приймається лише за згодою органів опіки та піклування.

Особи, які не завершили здобуття повної загальної середньої освіти та не отримали відповідний документ про освіту після завершенню останнього класу ліцею, відповідно до рішення педагогічної ради, можуть бути відраховані із закладу освіти або переведені на іншу (крім денної) форму здобуття освіти в цьому ж або іншому закладі освіти.

2.9. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види діяльності забороняються (крім випадків, передбачених законодавством України).
2.10. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр, відповідно до санітарно–гігієнічних та педагогічних вимог, погоджується із Державною санітарно–епідеміологічною службою і затверджується директором закладу.

Тижневий режим роботи освітнього закладу фіксується у розкладі навчальних занять.

Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у ліцеї проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

2.11. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно–гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей учнів.

Домашні завдання учням 1–х та 2-х класів не задаються.

2.12. В освітньому закладі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів (вихованців).

У першому класі та другому класі (у І семестрі) дається вербальна оцінка досягнень учнів у навчанні.У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

Облік навчальних досягнень учнів протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

2.13. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником.
2.14. Навчання у випускних (4–х, 9–х, 11–х) класах завершується державною підсумковою атестацією у порядку, що встановлюється МОН та МОЗ.

В окремих випадках учні за станом здоров’я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється МОН та МОЗ.

2.15. Учні початкової школи, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, що їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідної психолого–медико–педагогічної комісії. За висновками, зазначеними комісією, такі учні можуть продовжувати навчання в класах за інклюзивною формою навчання або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків (осіб, що їх замінюють).
2.16. Учні початкової школи, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, що їх замінюють).
2.17. За результатами навчання учням (випускникам) видається відповідний документ (табель, свідоцтво про базову загальну середню освіту, атестат про повну загальну середню освіту). Зразки документів про базову та повну загальну середню освіту затверджуються Кабінетом Міністрів України.
2.18. Учням, які закінчили 9–й клас (гімназію), видається свідоцтво про базову загальну середню освіту.
2.19. Учням (вихованцям), які закінчили ліцей видається атестат про повну загальну середню освіту.

Атестат про повну загальну середню освіту дає право на вступ до професійно–технічних та вищих навчальних закладів усіх типів і форм власності.

2.20. Випускникам 9–х, 11–х (12–х) класів, які не атестовані хоча б з одного предмета, видається табель успішності.

Здобувачі освіти, які не отримали документи про освіту, можуть продовжити навчання екстерном.

2.21. За відмінні успіхи в навчанні здобувачі освіти 3–8–х, 10–х (11–х) класів можуть нагороджуватися похвальним листом „ За високі досягнення у навчанні ”, а випускники ліцею – похвальною грамотою „За особливі досягнення у вивченні окремих предметів ”, медалями – золотою „За високі досягнення у навчанні ” або срібною „ За досягнення у навчанні ”.

За відмінні успіхи в навчанні випускникам 9-го класу видається свідоцтво про базову загальну середню освіту з відзнакою. Порядок нагородження учнів за відмінні успіхи у навчанні встановлюється МОН.


III. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

3.1. Учасниками освітнього процесу в закладі загальної середньої освіти є:

Здобувачі освіти, педагогічні працівники,батьки здобувачів освіти,фізичні особи, які проводять освітню діяльність,інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.

3.2. Здобувачі освіти освітнього закладу мають право на:
  • якісні освітні послуги;
  • справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;
  • відзначення успіхів у своїй діяльності;
  • свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної,просвітницької діяльності;
  • безпечні та нешкідливі умови навчання;
  • повагу людської гідності;
  • захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації;
  • користування бібліотекою, навчальною, спортивною інфраструктурою закладу освіти.

На час виробничого навчання і практики здобувачам освіти забезпечуються робочі місця, безпечні умови праці відповідно освітніх програм і угод.

3.3. Здобувачі освіти зобов’язані:
  • виконувати вимоги освітньої програми;
  • дотримуватися принципу академічної доброчесності;
  • поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • дотримуватися етичних норм;
  • дотримуватися правил внутрішнього розпорядку закладу.
3.4. Права та обов’язки педагогічних працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу:
3.4.1.Педагогічні працівники мають право на:
  • академічну свободу;
  • вільний вибір форм, методів і засобів навчання;
  • педагогічну ініціативу;
  • розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, методик компетентнісного навчання;
  • користування освітньо-методичною базою закладу;
  • вільний вибір освітніх програм;
  • підвищення кваліфікації;
  • доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій.
3.4.2.Педагогічні працівники зобов’язані:
  • постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;
  • виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти, передбачених нею результатів навчання;
  • дотримуватися академічної доброчесності та педагогічної етики;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;
  • захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладу алкогольних напоїв, іншим шкідливим звичкам;
  • додержуватися правил внутрішнього трудового розпорядку.

Робочий час педагогічного працівника включає час виконання ним навчальної, виховної, методичної,організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності.

Педагогічні працівники проходять чергову атестацію не менше одного разу на п’ять років,крім випадків, передбачених законодавством.

Сертифікація педагогічного працівника відбувається на добровільних засадах виключно з його ініціативи.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників є необхідною умовою атестації. Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника впродовж п’яти років не може бути меншою 150 годин.

3.4.3. Держава забезпечує педагогічним працівникам:
  • виплату щорічної грошової винагороди в розмірі до одного посадового окладу за сумлінну працю, зразкове виконання посадових обов’язків. (п.1. ст. 57 Закону України «Про освіту»);
  • виплату допомоги на оздоровлення у розмірі місячного посадового окладу при наданні щорічної відпустки;
  • педагогічному працівнику-призовнику, який має вищу педагогічну освіту і основним місцем його роботи є заклад загальної середньої освіти, надається відстрочка від призову на строкову військову службу на весь період його роботи за спеціальністю.
3.4.4. Педагогічні працівники, які не відповідають займаній посаді за результатами атестації або систематично порушують статут, правила внутрішнього трудового розпорядку ліцею, не виконують посадові обов’язки, умови трудового договору, контракту можуть бути звільнені з роботи згідно з чинним законодавством.
3.4.5. До педагогічної діяльності у школі не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.
3.4.6. Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки (посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.
3.4.7. Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.
3.5. Права та обов’язки батьків здобувачів освіти:
3.5.1. Батьки здобувачів освіти мають право:
  • захищати права та законні інтереси здобувачів освіти;
  • звертатися до закладу з питань освіти;
  • обирати заклад освіти;
  • брати участь в громадському самоврядуванні;
  • отримувати інформацію про результати навчання своїх дітей і результати оцінювання якості освіти.
3.5.2. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:
  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя;
  • особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей;
  • формувати у дітей усвідомлення додержуватися Конституції та законів України;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови;
  • дотримуватися установчих документів ,правил внутрішнього розпорядку .
3.6. Технічні працівники та навчально-допоміжний персонал приймається на роботу і звільняється директором ліцею згідно з чинним законодавством України. Їхні права, обов’язки регулюються трудовим законодавством, даним статутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку ліцею, посадовими інструкціями.

IV. УПРАВЛІННЯ ТА КОНТРОЛЬ ОСВІТНІМ ЗАКЛАДОМ.

4.1 Управління закладом освіти здійснюється засновником – Сторожинецькою міською радою. Рішення приймається за погодженням органу освіти Сторожинецької міської ради Сторожинецького району Чернівецької області.
4.2. Безпосереднє керівництво закладом здійснює його директор.

Директором закладу може бути громадянин України, який має вищу педагогічну освіту на рівні спеціаліста або магістра, стаж педагогічної роботи не менш як три роки, організаторські здібності, фізичний і психічний стан якого не перешкоджає виконанню обов’язків.

Керівник закладу середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсу-відбору та затверджується розпорядженням Сторожинецького міського голови, звільняється відповідно до КЗпП України.

Керівник закладу загальної середньої освіти призначається на посаду за результатами конкурсу-відбору строком на 6 років (строком на 2 роки – для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії. Одна і та ж особа не може бути керівником відповідного закладу загальної середньої освіти більше ніж два строки підряд. (ст. 25 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про освіту»).

Конкурс проводиться відповідно Положення про конкурс на посаду керівника закладу загальної середньої освіти Сторожинецької міської ради Сторожинецького району Чернівецької області.

4.3 Вищим органом громадського самоврядування закладу освіти є загальні збори колективу, що скликається не менше одного разу на рік.

Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу вибираються від таких трьох категорій:

  • працівників закладу освіти - зборами трудового колективу;
  • здобувачів освіти закладу ІІ-ІІІ ступенів, класними зборами;
  • батьків, представників громадськості, класними батьківськими активами.

Кожна категорія обирає однакову кількість делегатів. Визначається така кількість делегатів: 10 педагогічних працівників , 10 здобувачів освіти та 10 батьків і представників громадськості. Термін їх повноважень становить 1 рік.

Загальні збори правочинні , якщо в їх роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймаються простою більшістю голосів присутніх делегатів.

4.4 Керівник закладу:
  • здійснює керівництво педагогічним колективом, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня працівників;
  • організовує разом із заступниками освітній процес;
  • забезпечує контроль за виконанням навчальних планів і програм, якістю знань, умінь та навичок учнів;
  • відповідає за дотримання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, за якість і ефективність роботи педагогічного колективу;
  • створює необхідні умови для участі учнів у позакласній та позашкільній роботі, проведення виховної роботи;
  • забезпечує дотримання вимог з охорони дитинства, санітарно–гігієнічних та протипожежних норм, вимог техніки безпеки;
  • розпоряджається в установленому порядку майном закладу та його коштами;
  • підтримує ініціативи щодо вдосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків, дослідно–експериментальної роботи педагогів;
  • забезпечує реалізацію права учнів на захист їх від будь-яких форм фізичного та психічного насильства;
  • вживає заходів щодо запобігання вживанню учнями алкоголю, наркотиків;
  • контролює організацію харчування і медичного обслуговування учнів;
  • видає у межах своєї компетенції накази та розпорядження і контролює їх виконання;
  • щороку звітує про свою роботу на загальних зборах (конференціях) колективу.
4.5. Реорганізація закладу загальної середньої освіти не є підставою для розірвання трудового договору з керівником (ст.36КЗпПУ)
4.6. Заступники та інші працівники закладу загальної середньої освіти призначаються на посади та звільняються з посад директором закладу. Керівник закладу загальної середньої освіти має право оголосити конкурс на вакантну посаду.
4.7. Колегіальним органом управління закладом загальної середньої освіти є педагогічна рада , повноваження якої визначаються законами України «Про освіту» та «Про загальну середню освіту».

Педагогічна рада закладу:

  • планує роботу закладу;
  • схвалює освітню програму та оцінює результативність виконання;
  • формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;
  • розглядає питання щодо вдосконалення методичного забезпечення освітнього процесу;
  • -приймає рішення щодо переведення учнів до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти,нагородження за успіхи у навчанні;
  • обговорює питання підвищення кваліфікації;
  • розглядає питання впровадження в освітній процес педагогічного досвіду та інновацій;
  • ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів та вчителів;
  • розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників закладу за невиконання ними своїх обов’язків;
  • розглядає інші питання.

Рішення педагогічної ради закладу загальної середньої освіти вводиться в дію рішенням директора.

4.8. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування закладу загальної середньої освіти є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти.

Загальні збори (конференція) заслуховують звіт директора про здійснення керівництва закладом, розглядають питання освітньої, методичної, економічної і фінансово–господарської діяльності закладу.

4.9. Наглядова (піклувальна ) рада закладу освіти:
4.9.1. Порядок формування наглядової ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень,а також порядок її діяльності визначається установчими документами закладу.
4.9.2. Наглядова рада закладу сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямків розвитку і здійсненню контролю за їх використанням.
4.9.3.До складу наглядової ради закладу не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього закладу.
4.10. У закладі за рішенням загальних зборів (конференції) можуть створюватися і діяти рада закладу, діяльність якої регулюється його статутом, а також піклувальна рада (за згодою), учнівський комітет, батьківський комітет, методичні об’єднання, комісії, асоціації, положення про які розробляє і затверджує МОН.

До складу ради закладу обираються представники педагогічного колективу, здобувачів освіти, батьків і громадськості.

Рада ліцею:

  • організовує виконання рішень загальних зборів;
  • затверджує режим роботи закладу;
  • підтримує ініціативи щодо удосконалення системи навчання та виховання, заохочення творчих пошуків дослідно–експериментальної роботи педагогів;
  • дає дозвіл на участь у освітньому процесі, керівництві учнівськими об’єднаннями за інтересами діячів науки, культури, членів творчих спілок, працівників підприємств, установ, організацій;
  • вносить пропозиції директору про стимулювання педагогічних та інших працівників закладу;
  • приймає рішення стосовно пропозицій педагогічної ради про нагородження учнів і випускників школи за успіхи у навчанні (праці);
  • у присутності батьків (осіб, які їх замінюють) розглядає пропозиції педагогічної ради про виключення учнів із закладу освіти і за наявності підстав порушує клопотання перед директором про їх подальше перебування у відповідному класі;
  • разом з батьками (особами, які їх замінюють) бере участь у розгляді державних і громадських питань, що стосуються їхніх інтересів;
  • разом із засновником, громадськими організаціями, директором школи створює умови для педагогічної освіти батьків;
  • розглядає пропозиції, скарги, зауваження учасників навчально–виховного процесу, відповідних структурних підрозділів органів державного управління з питань роботи школи і приймає відповідні рішення;
  • організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуго–вуванням учнів;
  • контролює витрачання бюджетних асигнувань, визначає напрямки використання бюджетних і позабюджетних коштів закладу для розв’язання перспективних проблем удосконалення її діяльності;
  • погоджує умови оренди приміщень, споруд і обладнання із засновником;
  • визначає структуру системи громадського самоврядування закладу.

Державний контроль у сфері загальної середньої освіти здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту».

4.11. Батьківські збори ліцею (класу) – колективний орган батьківського самоврядування. Батьківські збори ліцею (класу):
  • обирають органи батьківського самоврядування;
  • обирають своїх представників для участі в роботі громадського самоврядування закладу;
  • залучають батьків до участі в керівництві гуртками та іншими видами позакласної роботи;
  • вносять на розгляд ради школи, педагогічної ради, директора та його заступників пропозиції щодо організації освітнього процесу ;
  • запрошують вихователя, вчителів, психолога, представників державних органів управління, адміністрації школи для обговорення стану і перспективи роботи класу і освітнього закладу, а також розв’язання інших питань, що потребують батьки.


V. МАТЕРІАЛЬНО–ТЕХНІЧНА БАЗА ТА ФІНАНСОВО–ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ СТОРОЖИНЕЦЬКОГО ЛІЦЕЮ №1

5.1. Матеріально–технічна база ліцею включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено в балансі.
5.2. Фінансування ліцею здійснюється його засновником (власником).
5.3. Фінансово-господарська діяльність закладу здійснюється на основі його кошторису.

Джерелами формування кошторису освітнього закладу є:

  • кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення навчального процесу в обсязі Державного стандарту загальної середньої освіти;
  • кошти фізичних, юридичних осіб;
  • кошти, отримані за надання платних послуг;
  • доходи від реалізації продукції навчально–виробничих майстерень, від здачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;
  • кредити банків;
  • благодійні внески юридичних та фізичних осіб.
5.4. Кошти ліцею зберігаються на його рахунку в установах банку і знаходяться у повному його розпорядженні. Не використані за звітній період кошти вилученню не підлягають, за умов виконання закладом розрахункових показників його розвитку, якщо інше не передбачено законодавством.
5.5. Заклад має право придбати і орендувати необхідне йому обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь–якого підприємства, установи, організації або фізичних осіб, фінансувати за рахунок власних коштів заходи, які сприяють поліпшенню соціально–побутових умов колективу, здавати в оренду майно за згодою засновника. 5.6. Діловодство ліцею організовується відповідно до встановленого Міністерством освіти і науки порядку(Наказ МОН від 25.06.2018 №676 «Інструкція з діловодства у закладах загальної середньої освіти»).

Звітність закладу освіти встановлюється відповідно до вимог державної статистики.


VІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО.

6.1. Ліцей відповідно до чинного законодавства має право укладати угоди і договори про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, відомствами, фондами, товариствами, окремими громадянами як на території України, так і за її межами.
6.2. Освітній заклад за наявності належної матеріально–технічної та соціально–культурної бази, власних фінансових коштів має право налагоджувати прямі міжнародні зв’язки на основі самостійно укладених угод про обмін педагогічними працівниками та учнями, створювати в установленому Міністерством освіти і науки України порядку спільні асоційовані заклади і навчальні центри, проводити спільні заходи (конференції, олімпіади тощо), а також вступати до міжнародних організацій відповідно до чинного законодавства України.


VІІ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ, ОБЛІК І ЗВІТНІСТЬ.

7.1.Державний контроль за діяльністю закладу освіти здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики в сфері дошкільної та повної загальної середньої освіти.
7.2 Державний контроль здійснює Міністерство освіти і науки України у формі інституційного аудиту відповідно до ст. 45 Закону України «Про освіту».


VІІІ. ЗМІНИ ТА ДОПОВНЕННЯ ДО СТАТУ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

8.1 Зміни до статуту закладу освіти затверджуються засновником, викладаються в статуті в новій редакції і підлягають державній реєстрації у встановленому законодавством порядку.


ІХ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ АБО ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ.

9.1. Рішення про реорганізацію або ліквідацію освітнього закладу приймає засновник – Сторожинецька міська рада Сторожинецького району Чернівецької області, відповідно до чинного законодавства України.

Реорганізація ліцею відбувається шляхом перетворення ,злиття, приєднання, поділу, виділення і здійснюється згідно з чинним законодавством України.

Ліквідація, реорганізація проводиться ліквідаційною комісією, комісією з припинення функціонування закладу, призначеною засновником, Сторожинецькою міською радою, яка встановлює строк ліквідації чи реорганізації, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

9.2 Ліквідаційна комісія і комісія з припинення функціонування закладу оцінює наявне майно закладу освіти, виявляє його дебіторів, кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс, розподільчий баланс, передавальний акт і надає його Сторожинецькій міській раді на затвердження.
9.3 За рішенням засновника, після погашення вимог кредиторів всі наявні активи передаються одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду (навчальні заклади), або зараховуються до бюджету в разі припинення існування юридичної особи (у результаті її ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення).
9.4 У випадку реорганізації закладу права та зобов`язання закладу освіти переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства України.
9.5 Порядок звільнення працівників, їх подальше працевлаштування здійснюється засновником згідно Кодексу Законів про працю та Законом України «Про зайнятість населення», працівникам гарантується дотримання їх прав та інтересів.
9.6 Заклад освіти припиняє свою діяльність із дня виключення його з Єдиного державного реєстру юридичних осіб.
9.7 При реорганізації чи ліквідації закладу загальної середньої освіти учням, які навчалися в ньому, повинна бути забезпечена можливість продовження навчання відповідно до чинного законодавства України.


Голова Сторожинецької міської ради___________________М.М. Карлійчук

Кiлькiсть переглядiв: 1099