/Files/images/MENU/image[1].jpg

/Files/images/photo_2022-09-20_13-55-21.jpg

ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА

Наказ

31.08.2022р.

Про створення команди психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП

https://docs.google.com/document/d/1EdVrhA70QGiIJ5dJr_yu937UG1B1zyN_/edit?usp=sharing&ouid=101700886124774938104&rtpof=true&sd=true

У Сторожинецькому ліцеї №1 функціонує 7 інклюзивних класів де навчаються 10 дітей з особливими освітніми потребами. Серед них учні з інтелектуальними порушеннями, та порушенням зору. Наявні та використовуються ресурсна кімната, дидактичні засоби відповідно до освітніх потрб здобувачів освіти. Заклад освіти забезпечений фахівцями та за потреби залучає фахівців, необхідних для реалізації інклюзивного навчання. У закладі освіти забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу для дітей із особливими освітніми потребами, на основі єдності, співпраці педагогічного колективу з сім'єю, фахівцями ІРЦ. Для дітей із особливими освітніми потребами розроблено індивідуальні програми розвитку: до розроблення індивідуальної програми розвитку залучаються батьки. Заклад освіти в разі потреби співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей із особливими освітніми потребами. У закладі освіти формуються навички здорового способу життя та екологічно доцільної поведінки у здобувачів освіти в освітньому процесі.

Нормативні документи про організацію інклюзивної форми навчання: *Ст.20 Закону України«Про освіту» (2017р.); *Ст.26 Закону України«Про повну загальну середню освіту» (2020р.); *Лист МОН від 25.09.12 №675 «Посадові обов’язки асистента вчителя». *Наказ МОН від 08.06.2018 №609 «Про затвердження примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП в закладі ЗЗСО» *Постанова КМУ від 15.08.2011 №872 «Про затвердження порядку організації інклюзивної форми навчання у загальноосвітніх закладах (зі змінами)» *Постановою КМУ «Про затвердженняПорядкуорганізації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти» від 15.09.2021 № 957 (набирає чинності з 01 січня 2022року); Фінансування інклюзивної освіти унормовано: *статтею103-3 Бюджетного кодексу України; *ПостановоюКабінету Міністрів «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами» (від 14.02.2017 № 88)

Етапи організації інклюзивного навчання

•1. Адміністрація ЗЗСО інформує батьків про виникнення труднощів у навчанні дитини:

• 2. Батьки дитини з ООП звертаються в ІРЦ для проведення комплексної оцінки дитини для визначення особливих освітніх потреб.

•3. Батьки дитини з ООП звертаються із заявою та відповідним пакетом документів до адміністрації закладу освіти про організацію інклюзивної форми навчання .

•4. Адміністрація закладу освіти видає наказ про відкриття інклюзивного класу та призначення асистента вчителя даного класу.

•5. Наказом директора закладу ЗЗСО створюється психолого-педагогічга команда супроводу дитини з ООП.

•6. Команда психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП шляхом спостереження, комунікації з учнем , батьками, вчителями- предметниками та анкетування розробляють ІПР дитини .

•7 .Наказом директора затверджується відповідна освітня програма для учня.

8. Асистент вчителя забезпечує створення КЕЙСУ відповідних документів для запровадження інклюзивної форми навчання.

Кейс з документами асистента учителя

•1. Висновок ІРЦ про комплексну оцінку дитини.

•2.Копія заяви батьків про організацію інклюзивної форми навчання дитини з ООП або про продовження інклюзивної форми навчання.

•3. Копія наказу директора про призначення асистента вчителя.

•4. Копія директора ЗЗСО про створення Команди психолого-педагогічного супроводу дитини.

•5. ІПР дитини з ООП.

•6.Посадові обов’язки асистента вчителя.

•7. Інструкція з охорони життєдіяльності учня під час інклюзивного навчання.

•8. Графік роботи асистента вчителя.

•9. Річний план роботи.

•10.Робочий навчальний план .

•11. Календарно- тематичне планування.

•12. ЛЕПБУК «Критерії оцінювання знань учня».

•13. Журнал спостережень розвитку дитини.

•14. Освітні ресурси: картки, роздатковий матеріал,тести,анкети.

•15. Портфоліо дитини з ООП.

•16.Розклад уроків.

•17. Розклад корекційно-розвиткових занять

•18.Зведена таблиця (розклад уроків\вид діяльності)

•19.ЛЕП бук із самоосвітою асистента вчителя.

/Files/photogallery/інкл 3.jpeg

Модель співпраці учителя і асистента учителя

1. Підтримуйте викладання (один викладає, інший допомагає)

2. Додаткове викладання ( один із педагогів підсилює викладання іншого )

3. Паралельне викладання ( педагоги працюють одночасно з різними групами учнів в одному класі )

4. Викладання в команді ( почергове ведення уроку )

5. Проведення додаткових пояснень учневі.

6. Корегуання навчальної діяльності учня з ООП під час освітнього процесу.

Імплементація проблемного питання

1. Створення комфортних умов для дітей з особливими освітніми потребами в закладі освіти через об'єднання зусиль педаогічних працівників закладу та установ усіх типів та рівнів, батьків і громадськості.

2. Налагодження спілкування дітей з особливими освітніми потребами з однолітками з метою поліпшення когнітивного, моторного, мовного, соціального та емоційного розвитку дітей.

3. Навчання дітей з ООП проводити з орієнтацією на їх сильні якості, здібності та інтереси.

4. Вчителі інклюзивних класів оволодівають та реалізують різноманітні педагогічні методики, що дає їм змогу ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.

5. Для забезпечення рівного доступу дітей з ООП до якісного освітнього процесу створюється матеріально-технічна база для надання освітніх послуг дітям з різними освітніми проблемами.

6. Створення в освітньому закладі інклюзивного простору, передумов для розуміння інклюзії як цінності демократичного суспільства, розвитку толерантного ставлення дітей з ООП з боку однолітків, педагогів, батьків, громадськості, попередження конфліктів, забезпечення повноцінної соціально-психологічної адаптації та самоактуалізації дітей в умовах освітнього закладу.

/Files/photogallery/photo_2022-09-20_13-57-58.jpg

/Files/photogallery/photo_2022-09-20_13-58-16.jpg

/Files/photogallery/photo_2022-09-20_13-58-33.jpg

/Files/photogallery/photo_2022-09-20_13-58-51.jpg

/Files/photogallery/photo_2022-09-20_14-02-21.jpg

/Files/photogallery/photo_2022-09-20_14-02-24.jpg

/Files/photogallery/photo_2022-09-20_14-02-31.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 148